lördag 12 december 2009

Att ge livet uppmärksamhet

Jag har under kvällen funderat över hur mycket uppmärksamhet man egentligen ger sitt liv. Exempelvis, om du blundar, kan du säga exakt vad du har på dig för kläder? Eller kan du säga exakt hur ditt skrivbord på jobbet ser ut? Jag kan nog det, till viss del i alla fall, men tänk så mycket man missar för att man inte är uppmärksam nog. Det kan även handla om andra människor som man inte fullt ut uppmärksammar. Har man då missat en viktig del av dennes liv? Från och med nu ska jag försöka bli lite mer observant, i alla fall på mitt eget liv, för att fylla tomrummet mellan alltings existens...

1 kommentar:

Anonym sa...

Livet behöver all uppmärksamhet det kan få! Problemet med att ge det det är ofta stress och press, tycker jag. Man skulle vilja kunna stanna upp och lukta på livets sockerkringlor lite oftare än man egentligen gör, eller hur? Nu när de ändå ligger där...