torsdag 8 juli 2010

Ny bil?

Jag behöver en ny bil. Eller egentligen behöver jag ingen bil alls. Det är alla andra som anser att jag behöver en bil. För det är nämligen så att den jag har egentligen skulle ha besiktigats idag, men då den inte har någon handbroms så var det ingen idé att ens försöka. Och jag håller med de som vet... den är sliten, mycket sliten, och ja... jag borde göra mig av med den. Men då återstår ändå frågan om jag borde köpa en ny eller ej. Jag får fundera på den ett tag till.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Det finns ju alltid kollektivtrafik, och den är nog inte så dålig som folk tror. Det handlar ju mest om lathet i sig. Samtidigt så tror jag att det är rätt skönt att bara kunna ta sig bort när man känner för det och slippa passa en jädrans massa tider. Lite mer frihet. Det går ju att ha en bil utan att använda den särdeles mycket och faktikt låta den stå och vänta på dig. Man behöver ju inte ha världens åk, typ? :)

Tommy sa...

Är den till salu?

Cosmo sa...

Ja, vill du ha den?

Tommy sa...

Pris?