torsdag 9 april 2009

"In seven days God created the world, and in seven seconds I shattered mine."

Jag har ägnat någon timme av mitt liv till film igen. Jag har nämligen tittat på Seven pounds - något av en Robin Hood-historia faktiskt, men inte med kapital i centrum utan snarare döden. "In seven days God created the world, and in seven seconds I shattered mine" och just där var jag fast. Redan i den inledande scenen, ville jag se resten. Hela filmen bygger på dramatiska tillbakablickar av sorg, skuld och dåligt samvete och hela tiden blir man berörd (tårdrypande bedörd), trots att svaret på allt aldrig kan bli något annat än: Sådant är livet! Självklart gillar jag Will Smith i huvudrollen, men min stora favorit måste jag ändå säga att Woody Harrelsons blinda karaktär. Hur skön som helst!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Just love the movie, has to be seen. Det är ett faktum! :)

Cosmo sa...

Bra, en som tycker samma som jag! :) Men jag förstår de som tycker motsatsen. Den skulle lika gärna kunna ses som en jävligt seg rulle...