torsdag 30 december 2010

Jag har blivit lovad att inte behöva göra något...

.... därför händer följande:

Jag blir konstant störd när jag vill vara för mig själv. Några exempel på det är när mitt syskon lägger sig i sängen bredvid min egen och spelar TV-spel hela dagen medan jag vill läsa i lugn och ro, det knackar folk på dörren hela tiden med olika ärenden, jag förväntas vara med på saker som inte ger mig något som att titta på trista TV-program eller bara sitta med i olika sammanhang. Det förväntas att jag ska följa med och hälsa på diverse människor som jag för stunden inte orkar med, och vips så ska jag visst fixa trerätters till nyårsafton, för det blev ju inget "lite extra" på jul då jag inte orkade och ingen annan verkade ha orken för det heller. Det ska klippas hår och skägg, det ska testast och fixas och pysslas... jag som har blivit lovad att inte behöva göra något, bara kunna få gå undan när jag behöver...

Inga kommentarer: