onsdag 14 september 2011

What are words...

...if you really don't mean them? Detta är redan bevingade ord av Chris Medina, men det är inte han jag vill prata om nu, inte heller vill jag fastna i en diskussion om en hjärnskadad partner eller liknande, nej jag vill stanna upp vid vad egentligen ord betyder och när man verkligen kan lita på någon. De senaste veckorna har gjort mig mycket tveksam och ledsen över mänskligheten över huvud taget och jag har bestämt mig för att aldrig mer lita på någon. När jag inte ens kan lita på mina bästa vänner, vem ska jag kunna lita på då? Sägs ord för att stilla ett gnagande samvete? Sägs ord, för att de förväntas sägas? Hur beständiga är ord? Tomma ljudvågor. Ljudvågor utan innehåll. I am in a liar's paradise. Jag vill ha det rena, samma och äkta. Allt annat kan vara. För vad är egentligen ord om vi inte menar det vi säger?

Inga kommentarer: