lördag 22 oktober 2011

Quick fix

Det är ingen idé att vi människor slaviskt försöker följa tio-punkt-självhjälps-listor för ett bättre liv, eller låta oss bli coachade av experter, operera om oss eller ta olika preparat. För det är nämligen så att det finns ingen quick fix för någonting. Sanning. Enda lösningen är att ha bra gener (vilket jag verkar ha utan att förhäva mig), att röra på dig (vilket jag ska göra inom vilken minut som helst), att äta och dricka måttligt (i går åt jag på tog för mycket godis och håller just nu på att tända av mitt sockerrus, men annars är jag faktiskt riktigt bra på att äta bra och sund mat och dricka alkohol gör jag väldigt måttligt), att se till att ha bra sociala relationer (just nu är jag i ett mellanläge, några vänner verkar vara på väg bort medan jag har några stabila vänner som jag vet inte kommer att svika eller vika sig i första taget och några bubblare på gång och jag känner att jag hör hemma på fler platser) och att skaffa ett meningsfullt jobb som vi trivs med (jag har har ett meningsfullt jobb men just nu gör jag annat som jag också trivs med). Så jag antar att den quick fix människor är ute efter egentligen handlar om ett träget arbete med relationer och kroppen - det fysiska, psykiska och sociala. Så... löpning var det ja! :)

2 kommentarer:

Edith sa...

Fast du verkar erbjuda samma modell av quick fix. Dina 1. Träna, 2. Ät bra 3. Ha ett bra socialt liv är lite väl lätt för att lösa alla människors funderingar över livet.

Metta sa...

Sjukt kul och ironiskt!!! Gillar det. :)