tisdag 29 maj 2012

Jag känner mig kluven

Jag är så otroligt kluven. Jag trivs jättebra där jag bor nu. Jag har ett jobb, jag har bra vänner och kollegor, jag trivs i min stad och känner mig hemma och trygg. Jag har till och med börjat att kalla det "hemma". Samtidigt har jag träffat en människa som har kommit att betyda jättemycket för mig och som jag kan tänka mig att spendera resten av mitt liv med som inte bor i samma stad som mig. I en stad där jag visserligen också känner mig skapligt hemma, men där jag inte har vänner eller jobb, men kanske något annat att bygga på. Detta blir så otroligt påtagligt när jag ikväll suttit och tagit en efterjobbetöl, eller två, eller tre, eller... med några av mina kollegor. Jag trivs verkligen med dem och mitt jobb tillsammans med dem, även om jobbet i sig ibland kan ta död på en, själsligt, fysiskt och ekonomiskt. Jag känner mig kluven och vill att det ska gå att kombinera dessa två städer. 

Inga kommentarer: