måndag 28 maj 2012

Min alldeles egna Bucket list

Jag har gjort en bucket list, alltså saker att göra och sträva mot innan jag dör. Min lista är inte på något sätt klar och komplett och jag antar att de är helt ok, eftersom den är min alldeles egna, att den förändras efter hand. I skrivande stund ser den ut som följer, utan inbördes prioriteringar: 

1. Odla egna grönsaker och bär
2. Utveckla min matlagning
3. Engagera mig mer politiskt
4. Köpa en kamera och utveckla mitt fotograferande
5. Skaffa vänner som är lika bra som de jag har
6. Arbeta för att göra världen lite bättre
7. Lära mig att småprata
8. Göra en pekbok till mitt syskonbarn
9. Springa ett maraton
10. Skriva i min blogg mer frekvent
11. Utveckla mitt alterego
12. Bli ett pokerproffs
13. Göra en stopmotionfilm
14. Bli vinbonde och göra mitt eget vin
15. Våga!
16. Konsumera mycket kultur i form av litteratur, filmteater, musik...
17. Bli bättre på att göra att människor känner sig speciella och viktiga för att de är det
18. Lära mig spela gitarr
19. Hitta det jag är bäst på
20. Återuppta mitt bildskapande
21. Designa stickprojekt och sälja på exempelvis Etzy eller Raverly
22. Lära mig nya saker varje dag
23. Gifta mig
24. Känna mig vältränad
25. Bli en bra förälder
26. Lära mig bättre engelska
27. Skriva en bok
28. Flytta till Dalarna och ta med mig min bästa granne och vän
29. Ha sunda och glada relationer
30. Köpa ett hus
31. Bli miljonär
32. Läsa Bibeln
33. Lära mig crawla
34. Hitta min dubbelgångare
35. Lära mig ta hand om en bil
36. Hitta det där jag är bäst på
37. Uppskatta det jag har
38. Njuta mer av livet



Inga kommentarer: