tisdag 30 juni 2009

Grannar

Jag vet inte om det är för att jag just nu bor i hus eller för att huset just ligger på det stället det gör som jag idag tjuvlyssnat på den stora händelsen som tilldragit sig på gatan. Det är nämligen på det viset att en av grannarna har köpt takstolar för något bygge på tomten. Egentligen inget konstigt med det och när jag lyssnade lät det väl genomtänkt och grannen visste precis hur han skulle hantera dessa, men det ansåg inte den manliga delen av grannarna. Inte alls. De hade en uppsjö idéer om hur han på ett bättre sätt skulle bygga än hans egna idéer. De berättade till och med hur dåligt vissa saker han hade tänkt var. Hur som helst, slutade jag lyssna efter ett tag och nu står takstolarna på vägen orörda. Fruarna var mest engarerade i fikat som de tyckte gubbarna vid upprepade tillfällen borde göra paus för. Det är ändå rätt underhållande.
Jag har varit och hälsat på min moster också. Hon är bara för bra. Hon bakade sockerkaka till mig för att jag här om dagen sa att jag var sugen på det. Sedan gick vi och åt glass på glassbaren som finns här. Jag har sagt att jag ska försöka att inte äta så mycket socker, då min kropp inte alltid reagerar så positivt på det, men det är nog bara att ge upp vad det verkar. Det är gott i alla fall. Vi ska nog "leka" i morgon med. Det kanske blir allsång. :) Vi får se.

Inga kommentarer: