fredag 18 juli 2008

Fika på Annas, helt underbart. Latte och morotskaka. Hembakat så klart. Här finns många märkliga karaktärer. En av dem satt vid vårt bord på konditoriet. Han mockade in snus med samma sked som han åt sin bakelse. Jag undrar om han svalde, för under läppen hamnade det då inte. En bekant var även där. Hon har bantat hela sitt liv, men har inte fattat att alla friterade menyer och fikabröd bidrar till volangerna. Nu har hon bokat tid för magsäcksoperation. Tragisk människa. Tung femtioårskris.

Sedan har jag köpt biljett till kvällens begivenheter i Ransäter. Vi blir fem i bilen, tyvärr kunde inte alla vara med, men det kommer bli hur bra som helst i alla fall är jag säker. Vi kommer även att åka i min bil med mig som chaffis. Det ska nämligen med två tjejer från Stockholm som inte kan köra ut sin bil från garaget (!), så det känns säkrast att jag gasar. Det tog dem också två dagar att åka från Stockholm till Dalarna. Japp, jag skämtar inte… Nu ska det lyssnas in en massa Lasse W så man kan skråla med.

I morgon är det bestämt att vi ska delta i Melodikrysset live. Kaffe och radiomacka blir det. Ska du vara med?

Inga kommentarer: