torsdag 3 juli 2008

Jag har fallit till föga!

Det är bara att erkänna. Jag har tagit på mig att jobba på min enda semestervecka! Jag sa från början att jag inte skulle gå in och arbeta på min semester, men man vill ju vara juste. Det passet har jag precis kommit hem ifrån. Så det är utfört och avklarat på enligt mig bästa sätt.

Nä då, det kanske lät värre än vad det var. Jag har nämligen, som jag sa, varit lite hygglig mot en av mina kollegor som ville vara ledig i dag för att bärga hö, så vi har bara bytt pass. Jag arbetar alltså inte mer än vad jag tänkt, eller jo… två timmar extra, och för det får jag ju sjuuuuuukt mycket extrapengar (fan va jag överdriver…). Nu får jag ledigt på en måndag i stället, vilket är skitbra. Riktigt riktigt nice!

Jag hade ändå inte tänkt göra så mycket i dag, mest fördriva tiden tills i morgon då det är lektid uppbokat lagom till kvällen. Då drar jag till grannkommunen för att diskutera djuplodande frågeställningar som kanske berör existensen eller så… önskemålet är ju att göra detta till en lagom mängd alkoholhaltig druvsaft med tillhörande flottyrkokta tunna potatisskivor, men så blir det nog inte. Sällskap får jag i alla fall, och det är ju det man vill åt, så klart. Semester på egen hand är fan trist. Fast vin och chirre hade inte varit så tokigt…hm… till lördag kanske det passar bättre? Vi får se.

Inga kommentarer: