torsdag 3 juli 2008

Vi är födda vita, alltså ska vi vara vita!

Jag kommer på intet sätt få någon malign hudsjukdom på grund av solen i alla fall. Trodde jag allvarligt att jag skulle kunna ligga still i en hel timme? Haha, ack vad jag bedrog mig! Visserligen har jag gjort ett försök, men det både kryper i mig, på mig och under mig. I mig - för att min kropp blir så sjukt restless, på mig - för att det är en massa kräk som älskar svett, värme och gräsmatta, och under mig - för att en fleecefilt isolerar värme supereffektivt och verkningsfull på alla de sätt och vis. Fungerar jättebra på vintern, men på sommaren är den inte lika spektakulär i det hänseendet. Jag svettades alltså som helvete. Behöver jag säga att jag gav mig efter ett tag, dock träffade säkerligen några strålar min vinterbleka hydda, men solbrännan får jag nog köpa på burk om jag ska få någon. Eller så får jag resonera som min absoluta favvo-moster: ”Vi är födda vita, alltså ska vi vara vita!”

Inga kommentarer: