måndag 22 december 2008

När är för mycket?

Min syrra pratar med en kollega/kompis/vad det nu är, i telefonen hela tiden. Hon pratar dessutom om honom mellan telefonsamtalen med oss övriga som finns runt om kring, vilket betyder att hon pratar om eller med honom jämt. Ja, ok... visserligen är det en liten överdrift att det är ständigt men det känns som om det är väldigt väldigt väldigt ofta. Så ofta att jag får känslan av att jag känner honom, och jag har bara träffat honom en endaste gång. Ta idag som exempel, då har hon pratat om honom vid säkerligen tjugo tillfällen, specifika sådana där han är huvudpersonen i samtalet, dessutom har hon pratat med honom i telefon och på MSN några gånger, och inte några korta stunder heller, utan så pass så man undrar om det inte börjar kännas ekonomiskt. Så då undrar jag bara, när blir det för mycket, och när bör man börja säga till? Eller man kanske inte ska säga till utan bara låta henne av en slump läsa detta inlägg och funder över om alla verkligen vill veta allt om denna kille som verkar betyda mest för henne just nu om man ser till samtalstid?

Inga kommentarer: