lördag 13 december 2008

Lucia och rock

Ok, jag har inte bara ett jävulskt horeri till jobb, jag har ett skapligt underbart också ibland. Natten till idag var jag och bedömde ett projektarbete i Hällefors - LUCIAROCKEN. Det är inte alla dagar man får chansen att lyssna på rock i Hällefors på arbetstid. Det var dessutom min första gång i byn, vilket i sig var en upplevelse. Vi, jag och några elever, åt slaskmat i byns ena pizzeria, vi tog ut pengar på ICA eftersom inte betalkort används, och vi hamnade i ett tjafs med några locals med attitydsproblem. Allt man kan förvänta sig egentligen. Men hur var nu arrangemanget? Jo, jag skulle nog vilja säga att det inte kunde blivit bättre utifrån de förutsättningarna eleverna hade. Jag hade en jättebra och trevlig kväll och det var ju det som ändå var syftet. Och så fick jag ett tips om en sida som jag måste kolla upp... ;)

2 kommentarer:

Hanna sa...

De var verkligen bra. Så stolt över dem! :D... Men de där loclas som du säger så fint har jag ett annat tycke om. Hälleforsgansters som pinkat in sitt revir på en pizzeria med en "no life" stämpel i pannan.

Hanna sa...

One word, drummer. Go for it! Hihi... :)