onsdag 17 december 2008

Så här kommer det att bli

Jag tänkte att jag skulle försöka mig på att se in i framtiden, så långt som till fredag faktiskt. Alltså tänkte jag berätta om gårdagen, och för dig som nu är helt förviddad så är det alltså i morgon vi snackar.
Jag kommer att komma ganska tidigt till jobbet, ungefär 07.30, för att städa undan mina högar på skrivbordet och därefter göra en del IG-varningar. IG-varningarna kommer att ta ett tag att göra eftersom det är en del elever som inte riktigt visat att de kan de som de ska kunna. Undertiden som jag gör detta kommer jag ha ett spännande och roligt samtal med mina kollegor på rummet som kommer att vara uppklädda och muntra. Själv kommer jag bära jeans och någon överdel som passar bra till eftermiddagens spritfest.
Jag kommer att fika med min klass och kommer att tycka att det egentligen är rätt tråkigt men jag kommer att spela med och skratta klämcheckt och vara så där härligt kameleonttrevlig som man kan krysta fram ibland. Därefter kommer jag att gå till aulan för att se en show som skulle kunna vara mer genomarbetad, men jag kommer att tycka den är rätt trevlig tack vare att jag känner igen elever som är med i den. Jag kommer att känna igen rätt många.
Därefter kommer jag att äta en jultallrik fylld med en massa mat som jag kommer att sålla rätt regält i. Jag kommer att äta allt kladd och peta bort allt som är kryddat med konstigheter. Jag kommer att dricka kall glögg och tycka att det mest är skit, men jag kommer att sitta vid bordet med plastdukning och säga trevliga saker precis som det förväntas av en. Jag kommer att tycka att det är larvigt när personalkören sjunger julsånger och jag kommer även tycka att talen som ledningen har är larviga.
Efter maten så kommer jag att gå tillbaka till aulan och få en julklapp som jag kommer att klassa som onödig konsumtion. Den kommer att ta plats på vinden. Det kan hända att jag ger bort den också.
Sedan börjar det roliga. Jag och mina kollegor kommer att sitta på mitt rum och flamsa och sedan kommer vi att dra in till stan för att börja lovet på riktigt. Därefter kommer jag inte minnas något (jag har visserligen aldrig drabbats av minnesluckor förut, men varför skulle inte i morgon kunna vara första gången?) på grund av stor alkoholkonsumtion (men jag kommer att ha skitkul :D) förrän jag kommer att utvärdera hela min spådom på fredag. Så blir det.

1 kommentar:

Hanna sa...

The camelont is on action. Unstable, that's for sure. With a great mood for tomorrows party and a big consumption of beer, could it get any better than that? Oh, damn she is the good!! Tihi.. :)