söndag 15 februari 2009

Man on the moon

När man lånar sin kompis hårddisk så lånar man ju också det som finns i den på sätt och vis. Jag har kollat på ännu en film som råkade finnas där, Man on the moon, filmen om en mycket märklig man - Andy Kaufman. På ett sätt så farsineras jag av annorlunda och orginella människor och Andy är verkligen annorlunda och orginell. Jim Carry gör ett helt strålande arbete som huvudrollsinnehavare, och jag kan tänka mig att rollen inte är lättspelad. Allt mellan absurd humor och grav seriositet visas, och där i alla fall jag slits med i Andys oerhört sorgsna liv. Det här är en otroligt snyggt porträtt av herr Kaufmans liv. Strålande skulel jag vilja påstå. En annan liten detalj som jag finner lite komisk är att jag denna vecka, utan att anstränga mig på något sätt, blivit "utsatt" för Paul Giamatti vid inte mindre än tre tillfällen! :D

Inga kommentarer: