onsdag 18 februari 2009

Poesi mina vänner

Som du vet så sitter jag och arbetar (under mitt lov...:( ) och idag har det faktiskt gått riktigt bra. Medan jag sitter här, vid datorn som jag brukar eftersom jag inte skulle kunna leva utan en dylik, och rättar en blandning av det mesta så slår det mig att kärleksdikter producerade av pubertetsstinna tonåringar kan vara riktigt riktigt underhållande. Sanning. Klichéerna duggar tätt, men det finns en humor i dem på ett sätt som jag inte tror de är medvetna om. Bildspråket är fantasifullt, känn på den här liknelsen till exempel: "Du är som en perfekt lagad Flintastek, saftig och mör..." eller den här lilla snutten: "Det bästa jag vet är när du kommer hem och ropar mitt namn och äter min lagade mat men ibland har jag lust att blåsa skallen av dig men vad som än händer älskar jag dig – nu och för alltid...". Den inkluderar också mat, men är den inte humorisitskt brutal men ändå ja... kärleksfull? Men jag har faktiskt en favorit bland favoriter hitintills: "...med ett lakan runt hjässan och ett skägg under näsan med order från Usama ska jag skapa ett trauma som skall sätta Sverige i fasa och få Globen att rasa. Så jag gick in på Ikea för där var det rea. Det blev en kraftig kaboom, nu smakar det blod i min gom."

Inga kommentarer: