måndag 16 februari 2009

Tänk hur det kan vara

Det är märkligt hur saker och ting är. Nyss var jag och fikade med min moster och min mamma och hur ofta händer det att det kommer fram folk till ens bord i en stad, som jag vanligtvis bor i, och vill diskutra stickmönstret på ens vantar och jämföra det med sin egen dalslandsmössa som råkar finnas i nära till hands i innerfickan? Och hur ofta händer det att butiksbiträdet, där jag inhandlade en svart huvtröja, skriker ut till hela affären att hon ska göra ett ägginplantat för att skaffa barn, helst två barn förståss (målmedveten som hon verkar vara), för att hon har haft cancer i livmodern? Och hur ofta händer det att en äldre tant kommer ut från blomteraffären med en massa blommor som hon skämtsamt på grov dialekt förklarar att hon ska piffa upp klänningen hemma som "Kitty i LÄTS DANS". Folk är för jävla härligt spontana här! :D Hur som helst, jag fick mitt fika och förutom tröjan som jag tidigare skrev att jag inhandlat så har jag även köpt en stavmixer med allehanda tillbehör...

Inga kommentarer: