torsdag 25 september 2008

Café Deed är mitt Central Perk!

Med en kaffebiljett i fickan och ett glatt humör i hela kroppen efter en bra diskussion med min rektor, träffade jag ”rummet” på Café Deed. Caféet visade sig vara ett riktigt trevligt tillhåll och jag blev storförtjust nästan med en gång. Innandömet – ett gäng omaka möbler som ställts i små grupper och gjorts mysiga med kuddar och diverse lyktor. Inne i lokalen var en blandning av människor, allt från mitt lilla lärargäng till straight edgare och clowner… Sanning, det kom faktiskt in två stycken medan vi var där. Det kan ha att göra med att kulturskolan ligger vägg i vägg. Stämningen var i alla fall skön och rättvisekaffe och chokladkaka gjorde sig gott till en cirkulerande gitarr som råkade hamna vid vårt bord. Miljön och atmosfären gjorde verkligen sitt till att väcka de smått slumrande författardrömmarna till liv igen. Jag och min kollega såg oss själva i ett töcken av lap tops, en massa rättvisekaffe och sjukt mycket tid och kreativitet sittandes på Caféet och bara skapa skiten ur all existens. Oj, jag kanske tog i, men fan… det skulle vara gött som satan. Känslan jag hade när jag belåten och tillfreds vandrade hem var, att jag vill göra Café Deed till mitt eget lilla Central Perk! Ok, du måste bara kolla in stället i fall du får en massa tid över: http://www.cafedeed.se

Inga kommentarer: