tisdag 23 september 2008

I bland har jag världens bästa jobb...

Jag känner att jag kan bli aningens negativ ibland, speciellt när det gäller mitt jobb, men i dag har det faktiskt varit rätt bra, så jag blir faktiskt så illa tvungen att berätta det så klart. I skrivande stund, för det här blogginlägget är ihopfantiserat under en av mina lektioner (!), sitter jag och njuter i höstsolen. Inte en enda elev så långt ögat kan nå, vilket egentligen borde vara rätt illavarslande då jag/vi har orientering på schemat. Jag har börjat att beta av lite rättning också, vilket är skönt. Jag tänkte att jag skulle bli färdig denna vecka då jag nästa vecka får in 80 nya arbeten för rättning!!!

Hur som helst, ibland känner jag att jag har världens bästa arbete, och speciellt när man samtidigt kan jobba på att förlänga sommarbrännan. Jag måste även meddela att det här med hörlurarna som jag tjatat om varit en höjdare. Man hör helt enkelt inte ett skit av det jag inte vill höra och de som framkallar dessa ljud förstår att jag inte hör dem heller, vilket har lett till att jag fått några minuter extra effektiv arbetstid. Dessutom laddade jag ”bandaren” med bra rättningsmusik i morse som driver på arbetet. Det kanske till och med driver på för bra för satan vad jag har kommenterat! :)

I går blev även mitt arbetsrum datortätare, så nu har vi tre datorer på fyra personer, också underbart, men vi har blivit lovade ännu en så att samtliga får ha en egen. Detta gör ju också att det kommer att skapas mer effektiv arbetstid. Ännu en detalj som bidrar till positiviteten är att jag planerat återstoden av veckans lektioner så när som på två tillfällen. För övrigt är det Café Deed som jag ser fram emot i veckan, som jag påpekat i ett tidigare inlägg.

Förra veckan hann jag inte träna alls, men denna vecka har jag hunnit vara med på en handbollsmatch med diverse förövningar. Gött som stryk.

Ok… snart kommer nästa klass… De ska också orientera, vilket innebär att jag får ännu en timme i solen. Som sagt, ibland har jag världens bästa jobb!

Inga kommentarer: