onsdag 24 september 2008

Jag har dator

Jag har hunnit rätta två arbeten till i dag, vilket är ett pyttesteg mot slutet på högen som jag vill ha genombetad tills på måndag. Jag kommer kanske inte att hinna men jag satsar på det i alla fall. Diverse irritation har det så klart varit på jobbet även i dag. Snart börjar jag snart tro att det är det normala tillståndet på skolan. Jaja, en annan diskussion får det bli för tanken var att jag skulle berätta en annan grejja. Det är så här, att i mitt arbetsrum står nu en ny dator! Jag har inte sett den, men jag har pratat med Don P precis innan installationen som ska ha skett. Varför jag inte sett den är för att jag spenderat eftermiddagen ute i skogen på vandring. Vandringar är också en anledning till att jag ibland känner att mitt jobb har sina ljuspunkter. Dock var vandringen i dag inte så mycket till friluftsliv, inte för min del i alla fall, men för stadsborna kommer det att vara det. Grejen var att man hela tiden hörde trafiken på motorvägen som inte var så långt bort, och i skogen var det skyltar som berättade vad man såg, som om man inte fattar det i alla fall? Jaja, stadsbor kanske inte gör det. Det är ju såååååå svårt att förstå att det är en ”utsiktsplats” eller en ”grotta”… Hur som helst, lite skog är alltid trevligt och det är lite av mitt rätta medium.

Inga kommentarer: