måndag 22 september 2008

Helgen

Efter avslutad arbetsvecka bar färden genom skogen till Dalarna och där Falun. Som jag vid ett tidigare inlägg nämnt så var målet att träffa min syster för vidare nöjen. Och nöjen blev det redan samma kväll i form av underhållning i grannstaden Borlänge. S2, som stället heter gästades av Broder Tuk, Skyride och Astral Doors. Allt var väl egentligen rätt medioker underhållning, men det som lyfte hela underhållningsprogrammet var sångaren i det sistnämnda bandet. Mein Gott! Den killen/mannen/karln skulle kunna fronta ett större band än sina vänners. Ryser lite vid tanken faktiskt.

När vi väl var åter i Falun och nattamackan var sänkt, var det dags för att sova. Jag sov tillsammans med syrran och hennes sambo i deras dubbelsäng. Grejen var bara det att sambon lite småpackad och sömning valde fel syrra för sina nattliga verksamheter, vilket jag lite smidigt försökte avstyra så det inte skulle bli en sjukligt pinsam frukost dagen därpå, dock med mindre framgång. Så jag blev så illa tvungen att ta hjälp av syrran för att bända bort honom.

Lördagen var tänkt att spenderas i Malung, dock blev det ändring på dessa planer. Tiden i Falun drogs ut på grund av diverse shopping och annat som kom emellan, dessutom visade det sig att mamma inte mådde så bra så vi ville inte belasta henne, så när vi väl var på väg var det redan eftermiddag. Så vi beslutade oss för att bara åka till Vansbro och där bjuda in oss hos en av våra vänner i Grönalid, efter att vi först varit på spindelsafari i Saltvik förstås. Det hör till saken att jag och syrran var inspirerade av diverse provningar som nyligen skett. Så med oss hade vi köpt en massa choklad och vin. Och kvällens agenda blev att sänka dessa delikatesser och på ett låtsat sofistikerat sätt säga de rätt sakerna och så där, du vet. Vi beslutade dessutom att vi efter ett tag fick börja skicka alla de där fjantiga ”fylle-SMS:n” som man gärna gör när man blivit ”inspirerad”. Jag fick faktiskt svar av min bästis!! Puss på dig! :D


Söndagen var trögstartad. Men efter lite vattenpåfyllning och hårdbrödgås med Prästost var jag igång igen. Denna gång åkte vi ändå fram till vårt mål. Där det var meningen att vi skulle gå på en höstmarknad, vilket vi också gjorde. Men jag inser att det inte är något för mig. Med åren har jag börjat utveckla en viss panikkänsla bland för mycket folk. Det känns som om jag bara vill plöja ner alla som stöter i mig hela tiden. Uscha. Vi köpte inget där. Men på en bokhandel som finns inhandlade jag en Veggo-kokbok. Matporr – I love!

Resan hem blev lång. Först åter till Falun där jag hade min bil, och därifrån till Örebro. Trött fickparkerade jag, jag vill gärna på peka att jag blivit lite av en expert på området, utanför min lägenhet alldeles för sent för att göra något vettigt av kvällen. Ännu en helg som varit fenomenal.

Inga kommentarer: