lördag 27 september 2008

Patrik 1,5

Under veckan fick jag en förfrågan om att följa med på bio. Filmen Patrik 1,5 var filmen som skulle avnjutas. Något skeptiskt tackade jag ändå ja till erbjudandet och i går var alltså dagen för besöket. Eftersom det var den sena föreställningen (21.15) som var aktuell för gruppen hann jag och min sambo trycka en Soft Taco på Pacos som uppladdning innan.

Patrik 1,5 – Min fördom var att det skulle bli en medelmåttigt pinsam svensk humorrulle med överdrivna homostereotyper, men vad händer?... Det jag gått och förväntat min, infinner sig aldrig, och Patrik 1,5 visade sig vara en film som både utmanade mina tankar och underhöll på ett strålande sätt, och Gustaf Skarsgård har verkligen avancerat i mina ögon.

1 kommentar:

Hanna sa...

Fy sjutton vilken bra film det är!!! :)