torsdag 18 september 2008

Sista dagen på arbetsveckan...

Sista dagen på arbetsveckan och jag ser fram emot att få beta av den. Lektionerna är så gott som klara och fredagar är på något sätt trevliga även om det är tung belastning på schemat. Folk försvinner i stor skara efter lunch och korridorerna är så där behagligt tomma när jag tillslut får låsa och gå hem. Jag har ju dessutom en massa trevligt med mig i dag, som mina nya lurar och lite nytt att lyssna på. Om jag får tid att göra det är en annan fråga, men bara tanken på det gör gott. Som ni förstår så ska jag dessutom åka till Falun i eftermiddag, eller der blir väl kväll innan jag är iväg, och det hoppas jag kommer att bli hur bra som helst.

Jag har planerat in diverse andra grejer med som kommer att hända till veckan. Bland annat ska jag och ”rummet” och fika på Café Deed. Det tror jag kommer att bli jättebra. Vi har bara varit ut en gång tidigare på något utanför skoltid, och det var när jag fyllde år förra gången, och det var hur trevligt som helst, förutom att jag var lite sjuk och hade feber. Vi är ett ganska spretigt gäng pedagoger, men det funkar skitbra. Så jag ser fram emot torsdag!

Nu ska jag dra till jobbet, för en sista ansträng innan det bär av norrut.

Inga kommentarer: