måndag 5 januari 2009

Det blir inget Vasalopp

Det är bara att inse att det inte kommer att bli något Vasalopp för min del. Två veckors snö och alldeles för lite skidåkning för att kunna känna att nio mil kommer att bli komfortabelt nog gör att jag från och med nu lägger ner tanken på att genomföra loppet. Däremot kan man inte bara lägga ner utan att ta upp något annat, så från och med nu är jag anmäld till Fjällräven CLASSIC - en fjälltävlng på 110 km som går från Nikkaluokta till Abisko. Det kommer nog bli hur kul som helst, och lagom slitigt, men framförallt så är det mot ett träningsbart mål. Och lite av en familjegrej kommer det att bli. I mitt lag finns pappa, syrran och en av syrrans bästa vännen, och sedan jag då. Vi har inte satt upp något mål för laget ännu, men det kommer.

Inga kommentarer: