onsdag 18 juni 2008

Jag har fittskinn i nävarna!

Då var man på plats. Jag vet inte om det hänt så mycket till förvandling fysiskt på vägen hit, men mentalt har det vuxit ut både knätofsar och polkafrisyr. Det är emellertid inte bara det som vuxit ut. Jag har även skaffat mig latmansblåsor! Japp, jag har fittskinn i nävarna. Alla icke aktiva lantisar har närmare bestämt det.

Det var nämligen så här att det behövdes någon till att fälla och kvista träd här hemma och jag förstod att det var dags att direkt dra sitt strå till den hushållsliga stacken. Och påhejad av min moder som deklarerade att det faktiskt är ”skönt med lite riktigt arbete” så gick det bara inte att säga ifrån. Jag tycker visserligen att det är rätt trevligt att kvista träd, men jag håller definitivt inte med om att detta skulle vara mer ”på riktigt” än mitt vanliga arbete, snarare tvärt om, men den argumentationen tänker jag i skrivande stund bespara dig, bäste bloggläsare. Hur som helst, träden är nu i alla fall besegrade och avklädda, och jag har tre vätskefyllda tingestar i nävarna som jag förmodligen får leva med några dagar framöver. Men det gör inte så mycket, för jag har fått ett riktigt bra träningspass, och en bra uppstart till min Vasaloppsträning! Ja, du läste rätt, nu är det ute i offentligheten… Jag ska åka Vasaloppet! Kan det bli mer knätofs över den? Skulle inte kunna tro det.

Inga kommentarer: