onsdag 4 juni 2008

Välkommen till Curling-gymnasiet!

Detta gymnasium är en skola i fräsch och ljus miljö med plats för obegränsat många elever. Skolan erbjuder specialutformad undervisning av lärare som ställer upp på dig dygnet runt. Under skoltid kan du även ta del av våra pedagogers överdrivna omsorg. Du får erfara hur de beskyddar dig och bäddar in dig i en bubbla av vadderad bomull. Curlingutbildningen är fördelad över tre år och finns för närvarande på flera orter.

I vårt utbildningskoncept ingår att vi som gymnasium tar allt ansvar för dig och din utbildning. Du kommer inte att behöva tävla och prestera och konkurrens är ett skällsord, anser vi.

Efter avslutad utbildning kommer du att ha svårigheter att hantera oförutsedda situationer på grund av detta klemande som du under dessa tre år gått igenom. Detta kan leda till en kris i nationell omfattning, där du med flera kommer att få besinningslösa skräckupplevelser över helt normala situationer.

Vi hälsar dig återigen välkommen till Curling-gymnasiet och hoppas på ett givande samarbete!

3 kommentarer:

Cozzmo66 sa...

Hej !
Curling Gymnasiumet är ett skit bra skola . Det vet ja för ja har gått där å ja lärde mej skit mycket. som ti. ex att skriva och läsning är bra för än. ja ska bli för fattare tror ja å då ska ja skriva typ böker å sånt. Annars kanshe ja jobbar me barn för dom finns ju över allt å så.
Minna klass kompissar på curlinggymnasiumet var inte allti snälla mot mej män lärarna såg till att vi var aktiverade hela tiden så vi inte slogs å så. Min favorit aktivetet va att i stillhet sitta och klippa ut bilder ut tiningar å sen klistra in dom i andra tiningar eller på stora planshör som vi sen satte upp över allt. iblan fick vi måla me vatten färjer åxå. Det tycker min mamma Anne är bra .

Hej då från Sara Ahl.

Ps ja fick MVG i allt utom matte...

Rashomon sa...

Avgångsvederlag

När du lyckats uppnå den högsta ansvarslösheten och okunnigheten kommer du, ja hör och häpna, belönas med obligatoriska avgångsvederlag, inte i pengar utan i framtida möjligheter. Det finns fyra nivåer av dessa, men i praktiken endast tre. Den högsta är i princip ouppnåeligt på Barn- och fritidsprogrammet, i alla fall i ämnet matematik (dessutom finns det ju bara en Percy Barnevik). Rättning: karaktären öser ut MVG´s likt Ron Jeremy kastade ut sin små sjömän.

Hur som helst, om du lyckas mindre väl, men är tillräckligt ohederlig och saknar skamkänsla kan du förhandla till dig Väl Godkänt. Om Du misslyckas, men är tyst, för att du lärt dig att du då är till minst besvär, belönas du med Godkänt. Har du inte deltagit i Curlinggymnasiets specialutformade
undervisning (kanske för att du vägrar bädda ned dig i pastellfärgad bomull) så får du inte inget betyg, då ett sådant förfarande skulle anses vara ett utslag av en felaktig värdegrund i skolans myndighetsutövning, utan ett Icke Godkänt.

Detta förklaras av att du säkert kommer att bli en bra människa och pedagog i Förskolan.

Heureka

Leve Curlinggymnasiet och den kommunala barnomsorgen

Rashomon sa...

Se mig, jag den lilla och obetydliga
då växer jag
Bekräfta mig för att jag tar med mig pennan
då växer jag
Älska mig, det är jag inte värd
då växer jag