måndag 16 juni 2008

Jag har sommarlov!

Jag har sommarlov! Helt otroligt! Jag har fixat hela två terminer och när jag nu har gått från skolan för sista dagen denna termin så har jag dessutom ett bevis med mig som säger att kommunen vill ha mig där tills vidare… och jag har förstått att det inte anställs så många just nu, så… ja…tjoho.
Men det som är mest fantastiskt är att jag avlutat hela läsåret med ett helt fenomenalt födelsedagskalas. Nej det var inte jag som var födelsedagsbarnet, men det kunde det nästan ha varit, för även om jag inte är så pratsam och lägger mig i så kände jag för några timmar sedan att jag fick finnas i ett sammanhang som jag gillade och uppskattade. Ett sammanhang med helt otroliga människor som uppmuntrar och inspirerar.

Jag känner så mycket för dem men det är svårt att ge tillbaka, kan jag tycka, men jag får arbeta med det. Hela den här veckan har annars känts som i ett totalt flow, och kanske är detta en del i det totala. Eller är det något som hänger kvar sedan förra helgen? Jag är i alla fall tacksam. Och maten var fenomenal! Nu kan jag dra på vidare sommaräventyr med ett skönt avslut i bakfickan.

Inga kommentarer: