lördag 29 november 2008

En klassiker från 1976

Det är väl knappast någon nyhet när jag påstår att elever i skolan blir allt sämre på att läsa? Ofta blir åtgärden att man på utvecklingssamtal sätter upp diverse läsmål, men när det kommer till en själv så kan jag inte påstå att min läsfrekvens direkt gått upp sedan jag började arbeta som lärare, snarare har den rasat till i stort sett obefinlig nivå (i alla fall mot vad den var förut). Så nu måste jag skärpa till mig och i dag har jag faktiskt börjat läsa en riktig klassiker från 1976. Ja, jag vet att jag sagt till en massa folk att jag borde läsa mer engelska, och det är fortfarande sant, men Jack av Ulf Lundell rasade över mig idag och det är den jag en tid framöver kommer att ägna lite eller förhoppningsvis mycket tid till.

Inga kommentarer: