fredag 21 november 2008

På tal om brister…

Tänkte vara sjukt ärlig och ge ett facit till alla er som inte vet ett skit om mig.

10 av mina stora brister utan inbördes ordning (rent subjektivt, personligt, färgat, osakligt, vinklat… vad vet jag...) och de kanske inte stämmer alls:

1) Jag har sjukt lätt att bli förälskad.
2) Jag tycker om att vara påverkad, helst av öl.
3) Jag har svårt att säga Nej till en massa saker, både på gott och ont.
4) Jag mörkar vissa företeelser, saker, aktiviteter för att jag tycker att jag verkar knäpp om det skulle komma ut att jag gör, har gjort eller vill göra dessa.
5) Jag är hyperfysisk (tolkningsbart).
6) Jag har höga krav på allt och alla, speciellt mig själv.
7) Jag anser att jag har rätt.
8) Jag är helt styrd av mat och annat som man kan stoppa i sig.
9) Jag kan alltid bli bättre.
10) … och det här med normer är inte min grej, riktigt. Jag gör som jag tycker, för det mesta, utan att tänka på att det finns folk som påverkas av det.
Ok, jag gör ett tillägg till de 10.
11) Jag är en kameleont.

Vilka är dina?

Nu kanske du som läsare tror att jag är totalt kritisk mot mig själv, och det kanske jag är, eller så är jag medveten och inser att jag har en massa förtjänster också.
Hej så länge...

4 kommentarer:

Hanna sa...

Jag kan kalla det där medvetenhet i högsta grad. :)

Tio saker om mig? ok, here we go:
1. Jag försöker alltid se till den ljusa sidan.
2. Många ser mig som knäpp, jag ser mig som en glad person med livsglädje.
3. Jag är envis!
4. Jag ville bli bagare bara för att mormor var så söt i hennes kökskläder.
5. Vill gärna lyckas med det jag gör, har starka ambitioner.
6. En tendens att skämma ut mig själv.
7. Godisoman, det vet alla som känner mig. ^^
8. Jag vill göra en jordenrunt resa.
9. Försöker fortfarande hitta ett bra svar om vad min absoluta högsta dröm är?
10. Allt för många tycker de har ett trist liv, jag säger: Det blir vad man gör det till!

Cosmo sa...

fast är detta verkligen dina svagheter?

Hanna sa...

oh, my bad...

Rashomon sa...

En tolfte tror jag Du också har. Nog är du bra på att tjusa, eller hur?

Varför se bristerna? Själv måste jag hålla med Cosmo om nr 1.

1) Jag är jävligt bra på att bli förälskad.
2) Jag känner igen mig, måste även hålla med om 2:an. Skumpa och Jäger duger också.
3) Jag är en jävel på att klämma lagg och gör det gärna med sköna människor.
4) Jag är bra på att vilja ligga.
5) Jag är duktig på att inte läsa instruktionsboken.
6) Jag är den person Gessle hade i tankarna när han skrev "En händig man", för övrigt en skitlåt!
7) Jag är bra på att ligga i till nästa badsäsong (fast det kanske inte är så bra, fåfänga lär ju vara en av de allvarligaste synderna).
8) Jag är bra på att störa mina kollegor. Egentligen är det bra musik jag spelar. De har bara inte förstått det ännu.
9)Jag är bra på att tycka om andra, trots att de har fel politiska åsikter.
10) Jag är bra på att bedriva subversiv verksamhet (jag gör det bara gentemot puckon som är direkt olämpliga i sitt arbete med människor, typ sådana som använder stenciler som de hade redan när de jobbade vid en skola på söder).