torsdag 13 november 2008

Säker cykel

Jag har ju en tendens att tjata saker till leda... så jag tror inte det är någon som missat att jag numer cyklar till och från jobbet. På vägen har det inte direkt hänt så mycket spännande. Ofta så möter man exakt samma människor på exakt samma ställen, men idag var det en sak som bröt något mot det vanliga mönstret. Örebroare är kanske de sämsta på trafikvett, jag lovar. Så idag har jag, tro det eller ej, krockat med en. Ingen direkt våldsam kollision, men jävligt pinsam. Får inte folk här någon form av grundläggande trafikutbildning? En sådan där trafikdag med skolan, där man i slutet av dagen får ett klistermärke med "säker cykel" från NTF? Har inte farbror blå berättat att man tittar till höger och vänster innan man går över gatan? NEJ, jag tror fan inte det. För det var inte mitt fel i alla fall.

Inga kommentarer: