söndag 9 november 2008

Telefonsamtalskladd

Är det så att man skulle kunna koppla ihop telefonsamtalskladd med just den personen man pratar med? Eller rent utav kunna göra en analys av samtalet man är mitt i? Jag pratade idag i alla fall, eller snarare nyss, med en av mina bästa vänner, och detta kom ut under samtalet: En smal gubbe, fast med tuttar, och en låt som han gav mig för länge sedan som jag förknippar oerhört mycket med honom, och massa blomster i svart och rött. Gubben har vingar och gör, vad jag tycker, ett hopp eller ansats till det. Jag får för mig att jag sett den här gubben förut, den har funnits i mitt minne i alla fall, för vad jag tror, och jag är rätt säker, så är det inte jag som kommit på den...
Vi pratade om en massa saker. Det var rätt länge sedan vi pratade så det kändes jätteroligt. Har nog saknat honom lite. Han nämnde till och med att det kanske fanns en chans att han fick förflyttning hit till min lilla del av världen genom sitt arbete, vilket skulle vara väldans trevligt, speciellt en kväll som den här när man skulle kunna behöva lite sällis.

Inga kommentarer: