tisdag 18 november 2008

Pinsamt eller gulligt?

Om du tycker att jag varit otydlig med att jag anser att jag har en ohållbar situation på jobbet, så har du läst för dåligt. Jag gnäller jämt och ständigt om att jag inte känner att jag får ut min fulla potential, och jag gillar inte mig själv när jag gör det. Jag tycker inte om att vara sur och bitter. Det hör till saken att jag dessutom har insett att om det ska fortsätta vara så här så kommer jag att måsta byta arbete. Jag tycker om att arbeta pedagogiskt men utan förutsättningar är det en omöjlighet. Min kollega har ju fattat detta, och idag vet jag att han, eftersom han kom och berättade det för mig, haft ett samtal med chefen om mig. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, eller jag vet visst... jag tycker det är gulligt, men jag vet inte hur det uppfattas av cheriffen själv. Jag ska försöka få till ett medarbetarsamtal så småningom, så jag har möjlighet att lägga fram mina tankar, och kanske är det så att chefen har tankar kring mig med.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det kan ju leda till det positiva. Det tror jag, världens snällaste chef gör även allt för sina anställda. Kan det finnas en bättre kombination, en förståndig chef och en hård arbetande pedagog som gör allt för sina elever? lösningar finns ju alltid... :)

Sengaija sa...

Jag hoppas din arbetssituation blir till bättre snart så att du får ut din fulla potential och att du kan få känna att du gör ett bra jobb.