fredag 7 november 2008

Dåligt samvete

Jag hatar mig själv för att jag inte hållit det jag lovat. Det känns igenom helt ruttet att stå och lova dyrt och heligt att ta över vissa arbetssysslor och sedan inte genomföra dem. Helvetes. Jag har försökt att be om ursäkt genom ett mejl, men det kanske gör att den berörda kollegan tycker jag är feg som inte kan fronta henne i stället. Grejen är att hon är på begravning och jag når henne inte på annat sätt. Jag har inte på något vis försökt att komma undan sysslorna, det är bara det att jag hamnade i en massa annat som man gärna gör och sedan kom det jag lovat av sig. Helvetes. Helvetes. Helvetes. Hon kommer att döda mig. Kan inte inte bokstavligt men ja... En annan sak jag har dåligt samvete för är att jag jämt blir bjuden på en massa saker som mat och dricka av en kollegas man. Det hände så klart i dag med. Jag försökte vara snabb som fan och betala min del av det hela, men men... några öl lyckades jag få betala i alla fall. Grejen är den att man aldrig får bjuda tillbaka. För mig känns det inte särdeles bekvämt, men jag kan acceptera det om det känns bra för honom. Maten var underbar på alla sätt och vis. Tack! Om du nu läser detta...

Inga kommentarer: