torsdag 14 augusti 2008

Har jag raddat dig?

I dag har jag rensat upp i mitt liv och det känns jättebra. Jag har raderat så många poster ur min telefonlista att det numer bara finns de allra viktigaste kvar, de jag månar för. Så man får ju hoppas att just du är med… Jag har insett att jag inte orkar bry mig i folk som inte tillför något i mitt liv, helt enkelt. Folk som tar mer energi än de ger har jag raderat. Ointressanta personers telefonnummer, har gått samma öde till mötes. Gamla bekanta och deras bekanta… Jag är så less på alla dessa personer som på ett eller annat sätt figurerat i mitt liv, men nu är de borta. Väck, for ever and ever. Jag vill ha människor kring mig som ger mig nya infallsvinklar och nya perspektiv, någon som utmanar mig på ett eller annat sätt, eller kanske till och med på alla sätt som finns. På samma sätt vill jag kunna känna att jag bryr mig om dem och tillför energi i deras liv. Så det här får vara någon typ av avspark, eller inspark...

Inga kommentarer: