söndag 31 augusti 2008

Nu har jag sovit några timmar så då var det väl dags att återkomma med detaljerna…

Efter ett antal för-öl och annat onyttigt banade min kollega, jag och min sambo vår väg genom ett pubertetstätt centrum med målet Club 700 för kvällens spelning. Witchcraft, som sagt. Vi trodde i vår enfald att det skulle bli svårt att komma in på stället utan förbokade biljetter men vakten bara skrattade vid frågan och väl inne förstod vi varför.

The Durango Riot först ut. Fyra totalt omaka killar med hög intensitet men helt utan variation, vilket blev totalt ointressant förutom bandets sångare som var hela behållningen. Och det gjorde ju inget att han var sjuuuuuuuuuuuukt snygg. Armar och bröst man dog en aning för… Men nog om ytligt svammel. Nu lite Witchcraft. Det var ju därför jag var där.

Witchcraft var helt fantastiska. Glänsande från första till sista ton. Bitvis tror jag att jag totalt orgasmerade. Och när jag tittade kring mig verkade det som om jag inte var ensam om det. Det är bara synd att Örebroare inte fattar briljansen, för uppslutningen var inte direkt massiv. Uppskattningsvis var det runt 200 personer där. Men shit, så satans jävla bra det var. De som inte var där får skylla sig själva. Skivan i väskan och upplevelsen gjorde att jag leviterade hela vägen hem till efter-ölen.

Inga kommentarer: