lördag 9 augusti 2008

En pris i goda vänners lag

I dag har jag gjort sista dagen på mitt sommarjobb, och om jag ska göra en utvärdering så har det självklart varit både upp och ner, men det är väl som det ska antar jag. Den vanliga stommen av oldies är självklart stabila favoriter men även min one and only sommarlovsvikariepoolers in crime är kanske den största favoriten av dem alla. Så det är självklart att man lämnar stället både med lättnad och med en liten klump i halsen. Kommer att sakna alla fika- och tjuvnikotinintagstillfällen så klart, och allt som inbegrips i det. Det jag inte kommer att sakna är allt onödigt skaller och alla konflikter ingen törs ta. Det snackas bakom ryggen på allt och alla ("chefen säg åt henne..."), och ingen tycks tycka att det är konstigt, trots de etiska förhållningsreglerna som finns. Nä, backstabbing är mer regel än undantag och till det en vacker yta gentemot varandra. Men nu har jag plockat med mina grejer från stället, så får jag väl se om de har behov av mig till nästa sommar. Men nu är det en alldeles ledig helg som väntar närmast. Hoppas på vin och pizza på närmsta brygga.

Inga kommentarer: