söndag 17 augusti 2008

Jag har legat med Gunnar i flera timmar

Helgen spenderade jag i Stockholm tillsammans med en av mina allra bästa vänner som nått den digra åldern av trettio. Det blev en väldigt trevlig helg som inkluderade en hel del aktiviteter mellan musikdvdmys, Jonte myra och restaurangbesök. Och nu när jag sitter och tänker tillbaka på helgens bravader så är det väl kanske all mat och dricka som jag kommer bäst ihåg, förutom sällskapet förstås. Den tjeckiska krogen Soldaten Svejk kanske var det stället som imponerade på mig mest, men det kanske beror på att jag håller på att förvandlas till en öltant… likaså gjorde Vampire Lounge med dess glassdrinkar och annorlunda miljö, och disc jockeyn så klart… För att summera, har helgen varit jättebra och sällskapet gör den till suverän.

Hemfärden var något stökig då jag satt i familjevagnen omgiven av diverse barn, hundar och katter, men också ett gäng (hör och häpna) afrikanska dvärgigelkottar! Men jag försökte att inte bry mig så hårt i dem, utan direkt framgång. Men Gunnar hjälpte mig faktiskt en del. Ja… Gunnar. Gunnar är Bob Hanssons debutroman som jag började läsa på tåget hem. Helt fantastik läsning. Och väl hemma kunde jag inte slita den ifrån mig, så jag har legat och läst några timmar till under mitt varma täcke och bara haft det underbart. Jag och Gunnar.

1 kommentar:

Hanna sa...

Gunnar verkar vara väldigt bra eftersom du är så inne i den. Läst ut den nu?

Låt iaf härligt..Tummen upp!;D