tisdag 26 augusti 2008

På fåfäng jakt efter hörlurar

Ja precis… hörlurar, och jag har insett att jag är fåfängare än vad jag anat tidigare. De ska alltså inte bara låta bra, de ska se snygga ut också. Och det har till och med gått så långt i funderingarna kring detta inköp att jag tänkt att ljudet inte är så viktigt trots allt, att utseendet kanske är det viktigaste… De tänkta hörlurarna är nämligen kupade (konvexa), som bygghörselkåpor du vet…, och gärna svarta och det gör inget om det finns lite roliga detaljer, och självklart bra stoppning så man kan ha dem länge länge länge.

När jag surfar runt bland hörlursutbudet på det globala nätverket Internet inser jag att jag gång efter annan hamnar bland pubertetsfavoriterna. Jag som trodde jag hade lämnat den fegexperimentellt galna perioden bakom mig… Så kanske är det bara att släppa taget om min tänkta präktiga och ofåfänga yta och bara köpa loss ett par av innan benämnda variant? Hm…

Inga kommentarer: