fredag 15 augusti 2008

Jag har hittat ännu en namne

Jag arbetar för kommunen och i kommunen finns ett e-postsystem som gör att man enkelt och lätt kan kommunicera sinsemellan. Grejen är den att det finns en kvinna till som bär samma namn som jag och mina kollegor har inte riktigt förstått det. Under förra året fick jag en hel del mejl från denna kvinna som bad och bönade om att jag skulle försöka informera mina kollegor om att de skickade till fel adress. Jag gjorde det med rätt uselt resultat. Nu har hon visserligen slutat att höra av sig, och jag förstår att en psykolog, som jag tror att hon är, inte har så stor användning av diverse information om aktivitetsdagar, fortbildningar och insamlingar till blomkassan. Jaja… i dag var jag i alla fall till optikern. Och då träffar jag en till med samma namn! Kvinnan i expeditionen, blev lika förvånad som jag. Jag tyckte det var ett trevligt sammanträffande i alla fall och hon verkade också uppskatta upptäckten. Nu finns det bara 20 kvar att stöta på som finns i länet, sedan är min namnesamling komplett.

Inga kommentarer: